Ontdek je wijn met liefde
Prijs per fles
Van tot
€ 3,- € 30,-
Soort wijn
Land
Toon alle keuzes Toon populaire keuzes
Streek
Toon alle keuzes Toon populaire keuzes
Druivensoort
Toon alle keuzes Toon populaire keuzes
Smaak
Toon alle keuzes Toon populaire keuzes
Gebruikersmoment
Toon alle keuzes Toon populaire keuzes
Aanbiedingen en acties
Toon alle keuzes Toon populaire keuzes

Informatie

1.      Eenvoudig bestellen
2.      Onze prijzen en betalingsmogelijkheden   
3.      Verzending en levering
4.      Online volgen van bestellingen (Track & Trace)
5.      Wijn retourneren
6.      Privacy en beveiliging
7.      Wijziging van eigen profiel
8.      Wijn of wijncadeaubon cadeau geven
9.      Proeverijen
10.    Advies over wijn & spijs, kelder
11.    Wijnabonnementen

12.    Klachtafhandeling

13.    Klantenservice

1. Eenvoudig bestellen

Het is eenvoudig om bij Vinio te bestellen. U kiest de wijze die het beste bij u past:

Via de website kunt u al per 1 fles van een soort bestellen. Neemt u de verzendkosten in beschouwing, dan is het efficiënter om met aantallen van 3, 6, 12, 18 of meer te bestellen. Wilt u meer verschillende wijnen proberen dan kunt u er ook voor kiezen om bijvoorbeeld 6 verschillende wijnen te combineren in één verzenddoos. Graag attenderen we u ook op de speciaal samengestelde proefpakketten.

 

Tijdens het bestelproces wordt u gevraagd om een account aan te maken op basis van een eigen wachtwoord en uw e-mailadres. Bij iedere volgende bestelling staan de gegevens al genoteerd. Na de bestelling wordt er een bevestiging van de levering per e-mail verzonden met eventuele betaalinstructies. 

 

Uiteraard is het ook mogelijk om te bestellen door een e-mail te sturen of het contactformulier te gebruiken. Tijdens kantooruren staan wij u ook graag telefonisch te woord. 

2. Onze prijzen en betalingsmogelijkheden

Vrijwel het gehele aanbod van Vinio betreft eigen import, en in combinatie met de “lean & mean” organisatie kunnen de prijzen scherp worden gehouden. Daarbij komt dat er geen verzendkosten in de prijs van de wijn verwerkt zijn.

 

De betaling van online bestellingen van de wijnen verloopt via MultiSafepay (een veilig en eenvoudig proces). De keuze bestaat om met iDeal of Creditcard te betalen. In het andere geval (betaling op factuur) ontvangt u per e-mail een factuur, die u binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling kunt voldoen.

 

In het geval u een Vinio wijnbon wilt verzilveren kunt u na het uitzoeken van de wijnen uw code invullen in stap 1 van de winkelwagen. Uw tegoed wordt van de totale geldwaarde van uw bestelling afgetrokken. Een eventueel tekort kan bijbetaald worden via iDeal of Credit Card. Gebruikt u niet uw volledige tegoed dan blijft het op de code staan voor een volgende keer.Alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief B.T.W. en gelden uitsluitend voor levering in Nederland.

3. Verzending en levering

De voorraden worden nauwkeurig bijgehouden zodat snelle levering plaats kan vinden. In de regel bieden wij de wijnen de werkdag na bestelling aan ter verzending en wordt uw bestelling de daarop volgende dag op het aangegeven adres afgeleverd. In het geval dat een wijn onverhoopt niet op voorraad is, wordt er contact met u opgenomen.

 

De grootte van de bestelling bepaalt of de wijn door een koerier (vanaf 24 flessen) of door PostNLwordt afgeleverd. De koerier zal contact met u opnemen om de bezorging aan te kondigen. Mocht levering op een bepaald moment een probleem zijn dan probeert de koerier de wijn bij uw buren af te geven. Uw zending is online met de track & trace code die u van ons ontvangt te volgen. Tot twee maal toe probeert de chauffeur de bestelling  af te leveren of de wijnen worden bij uw buren afgegeven. In het laatste geval ontvangt u hier bericht van. Bij onverrichte zaken wordt uw wijn naar ons teruggestuurd en wordt u daarover geïnformeerd.

Voor de levering van uw wijn vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van € 6,75 tot 12 flessen en € 12,50 bij 19 of meer flessen (er zitten geen verzend- en handlingkosten in de prijs van de wijn verwerkt). Verzenden naar elk adres in Nederland is mogelijk. Voor leveringen naar de Waddeneilanden en het buitenland vragen wij u om contact met ons op te nemen.

 

U kunt uw bestelling ook op afspraak afhalen op ons kantoor in Hilversum. Selecteer dan de optie 'afhalen’ in het bestelproces (optie in het bestelproces). Adres: Mozartlaan 25 G, 1217 CM Hilversum.  

 

Bezorging op een ander adres

Wilt u iemand verrassen met een bijzonder geschenk of een mooie fles wijn cadeau doen? Dan zorgen wij ervoor dat uw bestelling op het juiste adres wordt bezorgd. Vul dan bij stap 2 in het bestelproces de optie 'afleveradres verschilt van factuur’ aan. U kunt een eventuele boodschap voor de ontvanger in het opmerkingenveld kwijt.

4. Online volgen van bestellingen (Track & Trace)

Nadat u bij ons een bestelling hebt geplaatst, kunt u de verzending van uw wijnpakket volgen door op het 'Track & Trace' nummer te klikken.

5. Wijn retourneren

Vinio biedt garantie op kwaliteit en tevredenheid. Als een bepaalde wijn niet bevalt of verkeerd is geleverd, dan kan deze binnen 1 maand worden teruggegeven (in bijzondere gevallen, bijvoorbeeld wijnen die lang bewaard kunnen worden kan van deze termijn worden afgeweken mits de wijn in de tussentijd aantoonbaar goed is opgeslagen, in dit geval geldt een maximale termijn van 1 jaar). Het betreft uiteraard alleen ongeopende flessen. Wanneer een fles 'kurk' heeft kan deze altijd worden teruggegeven, in dat geval wordt ook de geopende fles vergoed. De 'teruggeefgarantie' geldt niet voor wijnen die middels intekeningen zijn gekocht.

 

In overleg wordt de wijn teruggebracht of opgehaald (op afspraak) ofwel teruggestuurd. In het laatste geval moet de afzender ervoor zorgen dat de wijn goed is verpakt en goed wordt verzonden. De eventuele verzendkosten van een retourzending zijn voor rekening van de afzender.

 

Het teruggeven van wijn is mogelijk tot een maand na aankoop. Vinio betaalt het volledige aankoopbedrag van de wijnen terug (inclusief eventuele verzendkosten) of indien u dat wenst maakt u een andere keuze uit ons assortiment en worden de kosten verrekend.

 

Na ontvangst van het product geldt ook de zogenaamde afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren, mits in de originele staat. Daarbij draagt de consument zelf de kosten van retourzending, met uitzondering van een terecht beroep op de 'niet goed-geld terug’ regeling.  De aanbieder zal in geval van ontbinding, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending de betaalde bedragen terugbetalen.

 

Retouradres (nadat overleg heeft plaatsgevonden)

Mozartlaan 25

1217 CM Hilversum

6. Privacy en beveiliging

VINIO respecteert de privacy van alle gebruikers en draagt er de grootst mogelijke zorg voor dat persoonlijke informatie die aan haar wordt verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. De gegevens worden gebruikt om de bestellingen snel en efficiënt te laten verlopen.

 

Voor overige doeleinden zullen deze gegevens uitsluitend met uw toestemming worden gebruikt. Bij de eenmalige registratie wordt een beperkte hoeveelheid persoonlijke gegevens op een beveiligde omgeving opgeslagen (naam, adres, telefoonnummer, etc.).

 

Aangezien dit buiten de vinio.nl plaatsvindt, op het platform van Multisafepay, worden er geen financiële gegevens bij Vinio opgeslagen. Multisafepay staat voor een veilige verwerking van online betalingen. De betaling verloopt onder andere via het https-protocol, u kunt dit tijdens de betaling verifiëren in de adresbalk van uw webbrowser.

Cookie wet
VINIO maakt alleen gebruik van cookies bij accountgegevens. Deze cookies zijn conform de wet en gegevens worden niet gebruikt voor reclame of dataverzameling van derde partijen.  

7. Wijziging van eigen profiel

Nadat u uw gegevens hebt ingevuld bij VINIO, zijn deze altijd te wijzigen. Een aanpassingen van bijvoorbeeld adres of e-mail is eenvoudig te veranderen. Klik hiervoor nadat u bent ingelogd op ’wijzig mijn gegevens’ rechtsboven op de site. 

8. Wijn of een Vinio wijnbon cadeau geven

Wijn cadeau geven is leuk en kan heel eenvoudig en snel worden geregeld. U rekent de wijn af en Vinio verzorgt dat het cadeau bij de ontvanger van het cadeau wordt afgeleverd. Bij de optie 'Afleveradres verschilt van factuuradres’ kunt u het adres van de ontvanger invullen. Het kost u niets extra.

  

U kunt ook een boodschap meegeven door deze te plaatsen in het opmerkingenveld in het bestelproces. Deze wordt door ons overgenomen en bij uw cadeau gevoegd.

Vinio wijnbon

Een Vinio wijnbon is een leuk en eenvoudig te regelen cadeau dat zeker in de smaak zal vallen bij wijnliefhebbers of degenen die zich in wijn willen verdiepen. Met het tegoed kunt u een keuze maken uit het gehele Vinio assortiment. De wijnbon is te bestellen in verschillende prijsklassen; € 25, € 50, € 75 en € 100. U kunt de wijnbon extra persoonlijk maken door een persoonlijke boodschap (en/of bedrijfslogo) toe te voegen. Wij zorgen ervoor dat u de wijnbon dezelfde dag (op werkdagen) per e-mail ontvangt. Klik hier voor meer informatie.

 

NB. bij eerste bestellingen bij Vinio in combinatie met een wijnbon geldt niet de introductieactie 'een fles cadeau bij uw eerste bestelling'  i.v.m. hogere initiële kosten.

9. Proeverijen

Vinio organiseert met grote regelmaat wijnproeverijen. Via het nieuws item op de site wordt elke activiteit aangekondigd. In de Vinio nieuwsbrief wordt de strekking toegelicht. U kunt zich via deze link inschrijven.

 

Op verzoek organiseert Vinio ook proeverijen voor bedrijven, netwerkbijeenkomsten, wijnclubs etc. Dat kan in ons karakteristieke pand in Loosdrecht of op locatie. De invulling van de proeverij wordt in overleg bepaald. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen of het formulier invullen.

10. Advies over wijn en spijs, kelder

Uitgebreidde wijninformatie, kelderadvies en wijn/spijsadvies is bij de onze wijnen op onze site te vinden. Mocht u meer informatie wensen over bepaalde wijnen, uw kelder of andere (wijn) onderwerpen, neemt  u dan contact op. Ook als u op zoek bent naar een specifieke wijn kan Vinio met haar netwerk helpen in uw zoektocht. 

11. Wijnabonnementen

 VINIO biedt de mogelijkheid om iedere maand een selectie van bijzondere wijnen, passend bij het seizoen, thuisbezorgd te krijgen via een abonnement. Er is keuze uit verschillende abonnementen, waarschijnlijk ook een van uw voorkeur, waardoor u elke maand wordt verrast en kan genieten van bijzondere wijnen. Klik hier om meer informatie te zien over VINIO abonnementen.

12. Klachten

 Bent u minder tevreden of heeft u een klacht. Neemt u dan s.v.p. contact op. Wij zullen te allen tijde trachten uw klacht met een oplossing weg te nemen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de klachtenregeling.

13. Klantenservice

Voor vragen en opmerkingen kunt u ons telefonisch bereiken tussen 08:30 en 17:30 van maandag tot en met vrijdag op de nummer: 

M. + 31 (0) 6 43 08 47 73 

U kunt ons altijd via internet benaderen door ons op info@vinio.nl of het contactformulier in te vullen

  1. Home >
  2. Informatie
Geen 16 geen druppel